Η Αποτελεσματική Επικοινωνία στα Δομικά Έργα

Apr 2, 2022 Uncategorized

Θα ξεκινήσω αυτό το μικρό άρθρο με τις απόψεις μας για την αποτελεσματική επικοινωνία στο σύγχρονο εργοτάξιο, παραθέτοντας αρχικά την επεξήγηση του όρου «επικοινωνία» από το Wikipedia, «Επικοινωνία είναι η διαδικασία της ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ δύο ή περισσότερων μελών για τα οποία η πληροφορία έχει νόημα οπότε αποκτά νόημα και η ανταλλαγή της ως μια πράξη». Με το άρθρο μας αυτό, θέλουμε να δείξουμε την μέγιστη σημασία που δίνουμε στην επικοινωνία, τόσο με τον πελάτη μας όσο και μεταξύ των συνεργατών μας στο εργοτάξιο.

Αφουγκραζόμενοι  παρατηρήσεις των συμπολιτών μας για το πως βλέπουν τους τεχνίτες και ποια είναι τα παράπονα τους από αυτούς, καθώς επίσης λαμβάνοντας και την απαραίτητη ανατροφοδότηση από τους πελάτες μας, διαπιστώσαμε ότι σημαντικό σημείο για την μειωμένη ικανοποίηση των συμπολιτών μας από το παραγόμενο αποτέλεσμα των τεχνικών συνεργείων είναι η μη ποιοτική επικοινωνία πελάτη – τεχνικών συνεργείων (π.χ. άλλο είχε στο μυαλό του ο πελάτης για το έργο και άλλο του έφτιαξε τελικά ο τεχνίτης, υπερβολικές ή λανθασμένες απαιτήσεις του πελάτη που δίνει «εντολές» καθοδηγούμενος από την ημιμάθεια του και ανεπαρκείς τεχνικοί που δεν διαθέτουν την επαρκή γνώση να καθοδηγήσουν σωστά τον πελάτη κλπ.)

Η πρόταση μας, που είναι ταυτόχρονα και η καθημερινή πρακτική μας στην επικοινωνία μας με τους πελάτες μας  και μέχρι στιγμής έχει δώσει άριστα αποτελέσματα, είναι η εγκαθίδρυση της βέλτιστης επικοινωνίας με τον πελάτη. Σε κάθε μας επίσκεψη αφουγκραζόμαστε και καταγράφουμε τις ανάγκες του πελάτη, αποτυπώνουμε γραπτώς τις απαιτήσεις του ώστε να αναδειχθεί κάθε τυχόν ασάφεια ή παρανόηση, και προτείνουμε τις ενδεδειγμένες τεχνικές λύσεις, παρουσιάζοντας τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της κάθε λύσης για να παρέχουμε στον πελάτη μας την δυνατότητα της επιλογής, το αίσθημα της σιγουριάς και της ασφάλειας για την πραγματοποίηση του έργου του.

Την ίδια βαρύτητα δίνουμε και στην βέλτιστη επικοινωνία, με όλους τους συνεργάτες και τα συνεργαζόμενα τεχνικά συνεργεία. Επειδή η αξιοπιστία είναι ένας από τους κορυφαίους στόχους μας, προσπαθούμε και πετυχαίνουμε να συνεργαζόμαστε με τεχνικά συνεργεία που συμμερίζονται αυτήν την επιθυμία μας. Ως εργολήπτες και εργοδηγοί, δίνουμε αυτόν τον παλμό μας σε κάθε συνεργάτη μας, προς όφελος πρωτίστως του πελάτη αλλά και ταυτόχρονα την δική μας ικανοποίηση που σχεδιάσαμε, καθοδηγήσαμε,  υλοποιήσαμε και παραδώσαμε το έργο.

Θα ήθελα να συνοψίσω και να κλείσω αυτή την σύντομη παράθεση των απόψεων μας, παραθέτοντας τα σχετικά λόγια του George Bernand Shaw: “Το πιο απλό αλλά και μεγάλο πρόβλημα της επικοινωνίας είναι η ψευδαίσθηση ότι έχει γίνει”.

Δημήτρης Παλάντζας

Τεχνικός Σύμβουλος Δομικών Έργων NOVACASA

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *